Jak opanować złość na męża ?

Zwizualizuj sobie coś

W tremującej chwili, gdy ciężko ci złagodzić myśli i podjąć odpowiednią decyzję, musisz na moment usiąść i wyobrazić sobie swoje miejsce „szczęśliwości”. Pomyśl o miejscu, które cię wycisza, rozluźnia. Czy potrafisz sobie wyobrazić te dźwięki, zapachy, krajobrazy? Wywołaj ten obraz w głowie. Właśnie tak odprężysz ciało i mózg, uregulujesz oddech. Wygenerujesz jasność myślenia.

Fizyczność

Jak opanować złość na męża ?

Pozostawanie w miejscu i wyolbrzymianie trudności nie ułatwia w ich wyjaśnieniu. Wprost odwrotnie, może wywoływać w nas coraz mocniejszy niepokój i irytację. Joga, banalne, rozciągające ćwiczenia, a poza tym taniec są w stanie udzielić pomocy w uwolnieniu napięcia wewnątrz nas.

Rozwijaj swoje poczucie humoru

Jeśli znajdujesz się w kłopotliwej sytuacji, np. stoisz w zatorze drogowym, i czujesz, że gniew i złość rosną w tobie, rozejrzyj się dookoła. Poszukaj czegoś, co skieruje Twoje emocje na inny tor, pozwoli ci się zrelaksować, pośmiać.

Potrzebujesz zmiany otoczenia

Jeśli coś cię rozgniewało w pracy lub w domu, zrób sobie krótką chwilę odpoczynku. Wyjdź na spacer. Obejdź dom dookoła. Pooddychaj rześkim powietrzem. Po tej czynności twój mózg będzie spokojniejszy, ciało mniej wzburzone. Wygenerujesz obiektywniejszą perspektywę problemu, z którym musisz się borykać.

Pomów z kimś o tym co Cię frustruje

Opowiedz o swoich emocjach komuś zaufanemu: koledze, partnerowi, partnerce. Czasami wykrzyczenie tego, co nas boli, dotyka, jest dobrym wyjściem na rozładowanie napięcia. Pamiętaj tylko, że nie mowa tutaj o „wylanie złości” na kogoś, na wyładowaniu emocji na nim, ale o odszukanie odpowiedniego słuchacza, który wysłucha naszych żali.

Głęboki oddech

Jeśli skoncentrujemy się na nabieraniu powietrza, produkując spokojne, dostosowane oddechy, nasze ciało i mózg się ustabilizują. Najważniejsze jest oddychanie. Możesz nawet w głowie nadawać mu takt: wdech – wydech. Jeśli dasz radę, komfortowo usiądź, pozwól szyi i ramionom w pełni się zrelaksować. Nabieraj powietrze mocno przez nos, wydychaj powietrze przez usta. Zwróć uwagę na unoszący się brzuch.

Zmień perspektywę na inną

Momenty dużego stresu potrafią zniekształcić twoje widzenie świata. Często powinno się zwolnić, nabrać dystansu. Spróbować spojrzeć na dany kłopot z innej perspektywy. Takie przyjrzenie się problemowi z różnych stron, potrafi prowadzić do intrygujących i nieprzewidzianych refleksji.

Mantrowanie

Ponawianie odprężającej frazy może udzielić pomocy w ciężkich sytuacjach. Możesz powtarzać je na głos lub w myślach. Zorientujesz się, że po jakimś czasie twoje samopoczucie wzrośnie w znacznym stopniu. Musisz sobie uszykować listę takich fraz w notatniku w komórce i sięgać po nie w tremujących przypadkach.

Poszukaj pomocy terapeuty

Pogawędka z wyspecjalizowanym terapeutą jest w stanie pomóc w znalezieniu przyczyny złości i stresu, a także w opracowaniu odpowiedniejszych sposobów radzenia sobie z nimi. Czasem rzeczywiście warto zaufać specjaliście.

Rozpoznaj źródło gniewu

Jeśli codzienne dojazdy do pracy przyczyniają się do tego, że odczuwasz złość i jesteś poirytowana, postaraj się pojechać inną drogą lub prędzej wychodzić do pracy. Jeśli ktoś z kim pracujesz jest hałaśliwy i gadatliwy, przynieś do pracy słuchawki i słuchaj muzyki. Po prostu znajdź źródło rozdrażnienia i tremy, a następnie wymyśl rozwiązanie, które pozwoli ci pomniejszyć to napięcie.

zamów wróżbę jak zamówić wróżbę